Jak se mnou asi budete souhlasit, jsou reklamy něčím, co nemíváme obvykle v lásce. Nejen že jsou často neskutečně stupidní, otravné a do omrzení se opakující, ale také nás třeba ruší při sledování televizních pořadů, do kterých jsou vložené, vyskakují na nás na internetu i tehdy, když se potřebujeme soustředit na něco jiného, ucpávají nám v podobě reklamních letáků poštovní schránky… Takže reklamy vesměs nemáme moc rádi. A kdyby to záleželo na mně, na mnoha místech bych je zakázal nebo aspoň zredukoval na minimum, na únosnou mez. Což ale není v mých silách. Bohužel.
Ale ne všechny reklamy jsou takto obtěžující. Je i druh propagace, který je naopak vnímán pozitivně a lidé ho mají rádi. A dokonce si někdy ani neuvědomujeme, že jde vlastně o reklamu, která nás v jiných formách obtěžuje. A tím je propagace v podobě reklamních předmětů. Když je totiž něco užitečné, obstaráme si to a vůbec nám nemusí vadit skutečnost, že je na tom nějaký reklamní nápis. A když dostaneme užitečný předmět potištěný reklamou zadarmo, určitě ho neodmítneme, i když jinak to zde propagované nechceme a třeba i vysloveně odmítáme.
Je to logické. Takové reklamní předměty s potiskem https://www.promodarky.cz/kategorie/reklamni-predmety/ jsou prakticky použitelné, a tak si je ochotně vezmeme a používáme je. A třeba si ani neuvědomujeme, že jsme tím pádem ovlivňováni reklamou, že při každém použití vidíme potisk, který podle jeho objednavatele vidět máme. Někdy tak bez jakékoliv averze pijeme z reklamních hrnků, někdy píšeme pery a tužkami s reklamním potiskem, někdy nám vůbec nevadí, že na sobě nosíme pracovní nebo jiné oblečení propagující nějakou firmu… Prostě je propagace formou reklamních předmětů pozitivně vnímaná. A proto ji tolik firem a institucí také využívá. Protože ve chvíli, kdy běží v televizi reklamní blok, od této mnozí z nás odcházejí, od novinových inzerátů odvracíme zrak, ale když si třeba chceme něco zapsat, nejdeme shánět nějakou neutrální propisku jenom proto, že na nás na té propagační vykukuje nějaké reklamní firemní logo.