Každé auto má své mouchy a čas jejich počet zvyšuje. Je to dáno určitým opotřebováním. I když má součástky ze železa, čas je čas a ani zde se mu nedá vyhnout. Dá se jen prodloužit životnost. Pak už jen záleží na tom, co neposlouchá. V moderních automobilech se již všude nachází SCR zařízení. Je to kvůli vzduchu, který dýcháme a o tom si něco řekneme. Výše uvedená zkratka pochází z anglického Selective Catalytic Reduction. Česky by to bylo hodně podobné, Selektivní Katalytická Redukce. Slouží vlastně k tomu, aby se snížila emise oxidů dusíku. Jak se to dělá? Pomocí vstřikování AdBlue roztoků do výfukových zplodin. A tím se škodlivé emise sníží. Ehm, tedy, sníží. No, dobrá, tankery na moři, které jsou poháněny mazutem a vypustí do vzduchu za jeden den tolik zplodin co všechny auta za rok je nemají. Tam to prý nevadí. Ehm, tak vidíte.
No, my se v tom nebudeme pitvat, protože to není účelem článku. Ten má především za úkol upozornit právě na SCR AdBlue v souvislosti s automobilem a někdy zvláštním chováním tohoto minisystému. Právě pro tyto podivnosti, dá-li se to tak nazvat, o tuto věcičku spousta majitelů vozidel vůbec nestojí a poměrně ochotně by ji dali pryč.
Jenže nic není tak jednoduché. Na to musí nastoupit odborníci, kteří vědí kam, a hlavně na co sáhnout. A když to vypnou, bude se hned jezdit lépe. Za prvé se ušetří peníze za údržbu, za druhé bude menší spotřeba, za třetí se zvýší výkon motoru, za čtvrté bude auto v mrazech spolehlivé, za páté… Ne, dost, to stačí. Těmi výhodami bychom mohli popsat zbytek článku. A jak se to má s tím mrazem? AdBlue někdy prostě zamrzne a nedovolí vám vůz vůbec nastartovat. To se děje poměrně často, což je další důvod nechat si to celé vypnout. Pokud máte zájem tak neváhejte a klikněte na odkaz o něco výše. Budete ihned přeneseni na web, kde si už určitě poradíte sami a bez nápovědy.